În luna aprilie s-au desfășurat simulările probelor pentru examenele naționale de sfârșit de ciclu, conform Ordinului de ministru 3054/ 21.01.2022 privind organizarea simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții de clasa a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului național de bacalaureat în anul școlar 2021-2022.
La Examenul Național de Bacalaureat, în județul Teleorman s-au înscris 2225 elevi din clasa a XII-a. La probele simulării au participat 1381 elevi (prezenți la toate probele), iar 844 elevi fiind absenți (absent la cel puțin o probă).
– La proba E.a), Limba și literatura română, s-au prezentat 1584 elevi, procentul de promovare pe probă (note mai mari de sau egale cu 5) fiind de 55,9%. La această probă, au fost obținute 4 note de 10 la nivel de județ.
– La proba E.c), proba obligatorie a profilului, Matematică sau Istorie, s-au prezentat 1489 elevi, iar procentul de promovare pe probă (note mai mari de sau egale cu 5) a fost de 54,3%. La această probă, au fost obținute 11 note de 10 la nivel de județ.
– La proba E.d), proba la alegere a profilului, s-au prezentat 1470 elevi, procentul de promovare pe probă (note mai mari de sau egale cu 5) fiind de 68%. La această probă, au fost obținute 18 note de 10 la nivel de județ.
La Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a, în județul Teleorman au fost înscriși 2444 elevi de clasa a VIII-a, dintre care 2185 elevi s-au prezentat la ambele probe.
– La Limba și literatura română, note mai mari sau egale cu 5 au fost obținute în procent de 69%;
– La Matematică, note mai mari sau egale cu 5 au fost obținute în procent de 52%, iar la această probă s-au înregistrat 3 note de 10.
Este necesar ca rezultatele să fie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea elevului sau a părintelui/ tutorelui, notele pot fi trecute în catalog.
Obiectivele acestor simulări sunt, în primul rând, familiarizarea elevilor cu exigențele pe care le implică aceste examene, precum și stabilirea și conștientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării rezultatelor.
R.C.